Sunday 24 June 2012

BILA DUIT DERMA JADI SUMBER PENDAPATAN???PAS GOING TO NERAKA JAHANNAM


Apabila PR mahu mempersoalkan perbelanjaan negara yang konon-kononnya dicemari pelbagai penyalahgunaan kuasa, kita perhatikan dahulu perbelanjaan PR.

Setiap sesi ceramah pasti mereka berjaya mendapatkan kutipan derma dalam jumlah yang banyak (disebabkan badigol PR memang percaya bahawa menderma kepada perjuangan PR dapat pahala, maka mereka sanggup mengikat perut demi kepentingan parti, memang dasar badigol)
Walhal, penyokong PR tidak pernah bertanya tentang pengurusan duit derma mereka, cara disalurkan, cara digunakan, perbelanjaan yang lain. Cuba bayangkan kalau dalam seminggu ada 10 ceramah di tempat berbeza dan setiap ceramah memunggut RM10k, kalau sebulan sudah pasti hampir setengah juta, kalau setahun, bertahun-tahun? Pernah atau tidak penyokong PR bertanya cara duit mereka digunakan? Mungkin duit itu masuk ke parti, poket pemimpin atau kroni?
Nampaknya PR wajar mendedahkan perbelanjaan PR terutamanya melibatkan duit orang ramai. Sampai bila mahu kena tipu dengan PR? Mungkin ada penyokong PR akan cakap sumbangan itu derma perjuangan yang suci. Dasar badigol PR, memang senang-senang kena percaya pemimpin baghal mereka.