Wednesday 29 May 2013

Buat Hal Tempat Orang Pasti Kena Balun

Nah!!! Ambik nak sangat. Sebelum ni, Si Nurul Izzah ni bukan main lantang lagi mengkritik tindakan Kerajaan Singapura yang menahan 21 orang warga Malaysia.

Mereka yang ditangkap sebelum ini didapati telah melanggar undang - undang Negara Republik tersebut kerana berhimpun dan menimbulkan kekecohan.

Bagi Nurul Izzah, tindakan Kerajaan Singapura itu adalah satu tindakan yang tidak wajar. Dia mendesak agar Kerajaan Singapura membebaskan mereka yang terlibat.

Selain itu, Si Nurul Izzah juga turut mengecam Kerajaan Singapura yang bertindak menarik semula permit pekerja asing yang diberikan kepada 21 orang itu.

Sekarang, ini respon secara lansung dari Kerajaan Singapura terhadap kritikan dan bantahan yang telah dibuat oleh pemimpin macam Si Nurul Izzah ni:

PETALING JAYA: Singapura memberi amaran kepada ahli-ahli politik Malaysia supaya tidak mencampuri hal ehwal negara itu berhubung isu penahanan 21 rakyat Malaysia yang mengadakan demonstrasi di republik berkenaan.

Kementerian Hal Ehwal Luar Singapura berkata, gesaan Ahli Parlimen Malaysia supaya pihak keselamatan negara itu membebaskan mereka yang ditahan dilihat sebagai campur tangan asing.

Menurut kenyataan yang disiarkan di laman web kementerian itu, dinyatakan bahawa Singapura sentiasa mengambil pendirian yang tegas berhubung isu yang berkaitan campur tangan asing dan politik yang cuba di bawa masuk ke negaranya.

Tegas kementerian itu Singapura sentiasa mengambil pendirian untuk tidak mencampuri urusan dalaman negara lain dan mengharapkan mendapat layanan yang sama.

Pesan buat Si Nurul Izzah ni. Adalah lebih baik dia jaga kawasan dia dulu. Jaga hal ehwal rakyat yang berada dikawasan dia sendiri.

Itu lebih berfaedah. Yang paling penting, jaga parti dia sendiri. Jangan dok nak sibuk menjaga tepi kain orang!!!

Parti sendiri pun masih tunggang langgang, lagi dia nak sibuk dalam urusan orang lain ke?

No comments:

Post a Comment