Tuesday 14 May 2013

LAPORAN WARTAWAN AMERIKA...SIAPA ANWAR???

Berikut adalah laporan wartawan Amerika, Tony Cartalcucci dari media Canada, Global Research yang menganggap Anwar Ibrahim adalah AGEN, BARUA dan PROXY AMERIKA di Malaysia.

Tony Cartalucci berkata Amerika berbelanja besar mahu gulingkan BN dan menaikkan Anwar sebagai Perdana Menteri yang akan jadi suruhan Amerika di Malaysia bagi memenuhi rancangan Amerika mahu mengepung dan berperang dengan China di masa depan.

Beliau berkata Amerika lah yang membentuk dan mengekalkan NGO palsu di Malaysia seperti Bersih dan Merdeka Center.

Tony Cartalucci berkata kerajaan Amerika, melalui KEMENTERIAN LUAR AMERIKA (Jabatan Negara Amerika) telah salurkan berjuta dolar pada NGO anti-kerajaan di Malaysia seperti Bersih dan Merdeka Center.

Katanya Kerajaan Amerika gunakan agensi Kementerian Luar nya, NED (National Endowment for Democracy) untuk menyalur duit kepada pembangkang diMalaysia dan menghasut pembangkang Malaysia berperang dengan kerajaan BN di Malaysia dan menggulingkan kerajaan Malaysia.

Amerika gunakan taktik sama di RUSSIA, MESIR, LIBYA, SYRIA, LEBANON dan VENEZUELA.

Beliau berkata Amerika Syarikat negara paling kecewa dengan keputusan PRU13 Malaysia apabila PM Malaysia Najib Razak menang selesa dalam PRU 13 baru2 ini.

Sedutan sebahagian laporan dari Tony Cartalucci:

Despite the US mobilizing the summation of its media power and pouring millions of dollars into the opposition party, including the creation and perpetuation of fake-NGOs such as Bersih and the Merdeka Center, Malaysian Prime Minister Najib Razak sailed to a comfortable victory in this year’s general elections. The cheap veneer has begun peeling away from America’s “democracy promotion” racket, leaving its proxies exposed and frantic, and America’s hegemonic ambitions across Asia in serious question.

Laporan Tony Cartalucci adalah dari sini: http://www.globalresearch.ca/malaysia-failure-of-u-s-to-subvert-the-elections-and-install-a-proxy-regime/5334439

sumber: sahabat blogger

No comments:

Post a Comment